12. - 17. června 2016 - Vodák 3.C 2016

Dne 12. června 2016 se třída 3.C s učiteli Janem Krčmářem a Tomášem Parnicou vydala jako poslední tento školní rok na vodácký kurz. Sešli jsme se ve čtvrt na jedenáct na nádraží a po několika hodinové cestě jsme dorazili do Českého Krumlova na jihu Čech. Krátký rozchod v tomto krásném měste jsme si užili a následně se vydali do nedalekého kempu, kde nás nečekalo nic jiného než stavění stanů a první noc v soužití s přirodou.

Další den nás už čekalo první sjíždění Vltavy na kánoích, kterého se většina obávala, ale i přesto jsme se utkali s vodou statečně. Již ze začátku nás čekalo několik jezů, ale celou cestou nás doprovázel instruktor Radek, který nám dával potřebné rady a pomohl nám tak přejet všechny jezy co nejbezpečněji. Během zastávky na břehu jsme nasvštívili zříceninu gotického hradu Dívčí kámen rodu Rožmberků.

Druhý den vody nás čekala jen dlouhá cesta plná pádlování a zastávek na jídlo, ale i přesto, že se nejednalo o takovou výzvu jsme si tuto cestu společně užili. Na závěr jsme vrátili lodě, naložili všechny naše věci do autobusu a vydali se směr Suchdol na Lužnicí, kde už na nás čekal další kemp a další výzva.

Zpočátku to vypadalo, že déšť nám snad ráno ani nedovolí vyjet, ale nakonec jsme se po obědě vydali na kolech s dalším instruktorem do Třeboně. Cesta byla příjemná bez větších nerovností terénu nebo jiných komplikací, takže jsme si ji užili tam i zpět. Po příjezdu jsme slunečný den zakončili koupáním v nedaleké pískovně.

Cyklisťák jsme uzavřeli následující den, když jsme se vydali do Nových hradů, kde na nás čekala už poněkud delší cesta. I přesto jsme to však zvládli a kromě města jsme se stavili k nedalékému vodopádu. Po příjezdu si někteří postupně začali balit a jiní šli hrát volejbal.

Poslední den jsme se probudili všichni unavení a bez energie, jelikož jsme museli vstávat kolem páté hodiny ráno, abychom stihli vlak. Po příjezdu nás čekalo společné rozloučení po náročných pěti dnech a cesta domů. I přesto snad za všechny můžu říct, že tato zkušenost rozhodně stála za to a nikdo z nás jí nelitoval.

Autorky: Lucie Kuncová, 3.C (text), Jana Štěpánová, 3.C (foto)