21. - 22. června 2016 - SMoG v Náchodě

V úterý 21. června 2016 jsme se sešli u budovy B1, odkud jsme v 9:00 odjížděli do Náchoda! Jeli jsme velkým autobusem, takže každý mohl sedět sám a mít pohodlí. Čtyřhodinová cesta proběhla v pořádku, všichni jsme si povídali a plánovali, co jak bude.

Ve 14:00 jsme dojeli do Náchoda, kde jsme byli ubytováni na gymnáziu v jedné třídě. Trochu jsme se zabydleli a šli jsme na náchodský zámeček, kam jsme se dostali po nekonečných 300 schodech. Viděli jsme medvědy, prošli jsme si parčík u zámku, také jsme měli hodinovou prohlídku zámku, což bylo velmi příjemné, protože je krásný (po nekonečných 300 schodech). Po prohlídce jsme šli opět ten milion schodů. Dostali jsme rozchod na 2 hodiny, takže jsme se šli všichni najíst, prohlédnout si trochu Náchod a pak zpět do školy, kde nám začala zkouška, která trvala až do půl 8. Byli jsme velmi unavení, což bylo vidět i na zkoušce. Po té jsme se šli umýt a o půlnoci jsme zalehli na velmi tvrdou zem.

Noc byla docela dobrá, i když jsme spali na podlaze. V 8:00 jsme měli v kantýně koblihy, obložené housky, čaj a kávu. Po snídani jsme měli krátkou zkoušku a v 10 hodin nám vypukl první koncert pro děti, které se zajímají o hudbu (i když všichni víme, že tam byly jen proto, že to bylo místo vyučování). V aule, kde koncert byl, bylo na umření - vedro, nedýchatelno, zkrátka hrůza - ale my šikulky jsme to samozřejmě zvládli. Po koncertě nás vyzvedl autobus a odvezl nás na VYNIKAJÍCÍ oběd do Dobrošova, kde jsme jedli v hotelu, ve kterém byla i rozhledna (opět schody, ale stálo to za to). Zhruba v 1 jsme odešli z hotelu a vydali se na naši další zastávku (nyní už pěšky). Došli jsme k bunkrům, kde nás čekala opět hodinová prohlídka. Všem nám bylo vedro, měli jsme kraťasy a trička, ale dole v bunkrech bylo 6 stupňů, což nás VELMI ochladilo. :-D Prohlídka byla tak moc skvělá? Má to jedno ALE, to byly naše velmi oblíbené schody. :-) Každopádně to za to stálo! Viděli jsme, jak se dříve ukrývalo, jak se tam přežívalo, čím se bojovalo, zkrátka skvělá prohlídka!

Zpět do školy nás odvezl autobus. Tam začaly přípravy. Nejprve zkouška v kostele svatého Michaela, poté úpravy nás. V 19:00 koncert zahájil sbor Musica Viva, který měl velmi nádherné vystoupení a také svůj vlastní orchestr. Zhruba po 40 minutách jsme přišli "na řadu" my. Po našem vystoupení jsme tento příjemný večer zakončili společnou skladbou "Jozue".

Plno lidí, kteří se přišli podívat, nám říkalo, že jsme velmi šikovní a že se jim naše vystoupení líbilo, dokonce za námi jednotlivě chodili i členi sboru Musica Viva.

Tento výlet/koncert se nám všem velmi líbil, bylo o nás tak krásně postaráno. Strašně nás mrzí, že jsme tam byli takovou chvilku, protože učitelé, kteří se o nás starali (paní Vlčková, paní Peterková a pan Poutník), byli tak hodní lidé! Doufáme, že se s nimi ještě někdy setkáme!

Ve 21:00 jsme vyjeli z Náchoda. Kolem 22. hodiny jsme zastavili na rychlou večeři (v McDonaldu). Hodinu po půlnoci už jsme byli v Mostě a všichni jsme se těšili do našich měkkých postýlek!

Autoři: Markéta Rybínová, 2.C (text), Martin Rufer, kvinta (foto), Mgr. Michal Smatana (foto)