15. - 22. června 2016 - Týden s přáteli z Hungenu

Ve středu 15. června nám začal česko-německý cyklistický kurz.

V odpoledních hodinách vyrazilo z české strany sedm žáků na Lesnou a v podvečer sem pak dorazilo třináct německých žáků. Naše česká polovina v doprovodu pana učitele Přenosila a pana ředitele Vacka ještě ve středu stihla zdolat vrchol Jedlák.

Ve čtvrtek ráno jsme se u snídaně dozvěděli, že nás čeká 30 km dlouhý okruh. Z Lesné jsme sjeli do Hory sv. Kateřiny, kde jsme přejeli na německou stranu a pokračovali směrem na Mníšek. Zde jsme si dali oběd. Méně unavená část se ještě vydala na rozhlednu Jeřabinu. Odtud jsme vyrazili zpátky. To už jsme měli za sebou 45km a Lesná nebyla v dohledu, i přes to jsme se všichni úspěšně vrátili a večer společně poseděli u táboráku a opekli buřty.

Páteční ráno přineslo nevlídné počasí, jaká škoda! Místo naplánovaného přejezdu do Loučné pod Klínovcem na kolech, jsme se přepravili autem. A zbytek dne jsme nabírali síly na sobotu.

V sobotu jsme projeli krásné okolí Klínovce. Z Loučné jsme vystoupali na hraniční přejezd, skrz Boží Dar dále na Blatenský vrch, kde jsme navštívili rozhlednu a Vlčí jámy, celoročně zasněžené místo. Zpáteční cesta vedla přes nejvyšší horu Krušných hor.

Neděle. Mnozí z nás už necítili nohy, tak jsme zvolili jednodušší cestu. Zamířili jsme do Vejprt. To by nebyla akce, aby se někdo neztratil. Všichni jsme se ale sešli na náměstí ve Vejprtech a cesta zpět už byla bez problému.

V pondělí nás čekala cesta domů. Po poslední snídaní jsme si dali věci do auta a vyrazili. Udělali jsme zastávku v Měděnci a podívali se do staré štoly Země zaslíbená a pokračovali přes Horu sv. Šebestiána až do Chomutova, odtud autobusem ke škole.

Na společný pobyt v horách navazovala třídenní návštěva Mostu. Po tom, co jsme ubytovali německé studenty do naších rodin, jsme si udělali společnou procházku městem.

V úterý jsme se vypravili do Prahy. Udělali jsme si krásnou procházku z Václavského náměstí, na Staroměstské náměstí, okolo Orloje, přes Karlův most až k Pražskému hradu, kde jsme se podívali na střídání stráží. Vše bylo doplněno německým výkladem v podání pana učitele Roeschena. Pak přišel rozchod, na který se všichni těšili. Ve čtyři hodiny jsme se opět sešli na Václavském náměstí a vyrazili do Mostu. Po příjezdu jsme uspořádali grilování, u kterého jsme sledovali fotbal.

A přišla středa. Den odjezdu německých studenů domů. Ráno jsme se sešli u školy, provedli návštěvníky naší školou, vzali i na nějakou tu hodinu a po mnohých objetí a posledních selfie na snapchat jsem se se slibem "zase se uvidíme" rozloučili.

Společný týden jsme si opravdu užili a těšíme se na další setkání.

Autoři: Tereza Lišková, 1.A (text), Martina Techlovská, 3.B (text), Mgr. Michael Přenosil (foto), Hartmut Roeschen, Gesamtschule Hungen (foto)