Tag 'Týden duševního zdraví'

  • Poslední den našeho Týdne duševního zdraví jsme otevřeli s Alenou Jirákovou kouzelný svět mandal. Mandaly jsou velmi starou pomůckou při meditaci. Pomáhají zklidnit mysl. Jejich původ sahá do indické a tibetské tradice. Slovo „mandala“ pochází ze staroindického jazyka a znamená „kruh“. Uvnitř kruhu nacházejí svůj řád struktury, které mají střed, centrum a rozvíjejí se buď směrem od něho, nebo k němu.

  • Čtvrteční program byl opravdu velmi náročný. Čekaly nás dva workshopy s Janou Tussetschlägerovou, která aktuálně pracuje jako terapeutka. Jejími klienty jsou děti i dospělí v náročných životních situacích. Současně též působí coby lektorka preventivních a osobnostně rozvojových programů pro děti a mládež. S námi probírala téma násilí ve vztazích.

  • Hned ráno jsme začali s jógou. V tělocvičně už bylo vše připravené. Veronika, naše lektorka, nás citlivě vedla. Je opravdu zkušená, józe se věnuje více než 12 let. Jóga jí byla nápomocná v procesu sebepoznání. V té době pomocí jógy ze sebe, jak říká, odlupovala nánosy vzorů a názorů jiných lidí, kteří ji říkali, jaká by měla být. V tomto procesu stále pokračuje. A my s ní.

  • Ráno jsme začali tancem s Lenkou Skalickou. Tanec…. Vlastně jsme úplně nevěděli, co se bude dít. Budeme se učit nové figury latinsko-amerických tanců, nebo poplujeme v rytmu waltzu? Program se ale nakonec ubíral úplně jinou cestou. Vědomý pohyb, jemné vedení. Jak se propojit sám se sebou, vnímat své tělo přes dech… Jak se narovnat, aby námi mohla volně proudit energie... Jak se chůzí a lehkým tancem, dostat do radosti… Pak si lehnout a za zvuku šplouchajícího moře a něžných zvonků nemyslet na nic. Vnitřní klid a zajímavé postupy a techniky, které nám pomohou odbourávat stres.

  • Tři, dva, jedna: začínáme…

    V pondělí se rozjel program našeho týdne, který by měl pomoci žákům i učitelům v rozvoji respektujícího způsobu života v době plné náročných výzev a nejistot.

    Celý program zahájila Jana Jungmannová ze společnosti Society for All, která pomáhá ohroženým dětem, a vysvětlila nám, jak vypadá respektující přístup k dětem a kam se obrátit, pokud někdo cítí problémy. Na ni hned svou přednáškou o tom, jaké jsou znaky špatného zacházení s dětmi a rizikového chování, navázal Karel Straka.